Thursday 9 November 2017

Obliczyć przemieszać średnio sas


Przykładowy kod na karcie Pełny kod ilustruje sposób obliczania średniej ruchomej zmiennej przez cały zestaw danych, w ciągu ostatnich N obserwacji w zbiorze danych lub w ciągu ostatnich N obserwacji w obrębie grupy BY. Te przykładowe pliki i przykłady kodu są dostarczane przez SAS Institute Inc., bez jakichkolwiek gwarancji, zarówno wyraźnych, jak i domniemanych, w tym między innymi domniemanych gwarancji przydatności handlowej i przydatności do określonego celu. Odbiorcy uznają i zgadzają się, że Instytut SAS nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z użycia tego materiału. Ponadto Instytut SAS nie będzie popierał żadnych materiałów zawartych w niniejszym dokumencie. Te przykładowe pliki i przykłady kodu są dostarczane przez SAS Institute Inc., bez jakichkolwiek gwarancji, zarówno wyraźnych, jak i domniemanych, w tym między innymi domniemanych gwarancji przydatności handlowej i przydatności do określonego celu. Odbiorcy uznają i zgadzają się, że Instytut SAS nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z użycia tego materiału. Ponadto Instytut SAS nie będzie popierał żadnych materiałów zawartych w niniejszym dokumencie. Obliczyć średnią ruchową zmiennej przez cały zestaw danych, w ciągu ostatnich obserwacji N w zestawie danych lub w ciągu ostatnich N obserwacji w obrębie grupy BY. Uruchomienie w wydaniu 6.08 systemu SAS, program PROC EXPAND w oprogramowaniu SASETS może wykorzystywana do dokonywania różnorodnych przekształceń danych. Transformacje te obejmują: odprowadzenia, opóźnienia, średnie ruchome ważone i nieważone, sumy ruchomych i skumulowane sumy, aby wymienić tylko kilka. W wersji 6.12 dodano wiele nowych przekształceń, w tym oddzielne specyfikacje dla średnich i średnich ruchów wstecznych. Te nowe przekształcenia wymagały modyfikacji składni niektórych transformacji obsługiwanych przed wydaniem 6.12. Poniżej podano przykłady sposobu określania składni dla średnich średnich i wstecznych, używających Release 6.11 i wcześniejszych oraz Release 6.12 i późniejszych. PROC EXPAND może obliczyć albo średnią ruchomą średnią, albo średnią ruchomej wstecz. Średnia średnica ruchoma 5-centrowej obliczana jest przez uśrednienie w sumie 5 kolejnych wartości serii (wartość bieżąca okresu poza dwiema bezpośrednio poprzednimi wartościami i dwiema wartościami następującymi bezpośrednio po wartości bieżącej). Średnią ruchomej wstecznej 5-stopniowej oblicza się przez uśrednienie bieżącej wartości okresu z wartościami z 4 bezpośrednio poprzednich okresów. Poniższa składnia ilustruje użycie specyfikacji TRANSFORM (MOVAVE n) w celu obliczenia 5-centrowej średniej średniej ruchomej przy użyciu wersji 6.11 lub wcześniejszej: Aby obliczyć n ruchliwą wsteczną średnią z okresu n w wersji 6.11 lub wcześniejszej, skorzystaj z TRANSFORMY (MOVAVE n) n LAG k), gdzie k (n-1) 2 jeśli n jest nieparzyste lub gdzie k (n-2) 2, jeśli n jest równe. Na przykład następująca składnia ilustruje obliczanie 5-letniej średniej ruchomej wstecznej z użyciem wersji 6.11 lub wcześniejszej: Następująca składnia ilustruje użycie specyfikacji TRANSFORM (CMOVAVE n) w celu obliczenia 5-punktowej średniej ruchomej średniej przy użyciu Release 6.12 lub później: Następująca podobna składnia ilustruje użycie specyfikacji TRANSFORM (MOVAVE n) w celu obliczenia 5-letniej średniej ruchomej wstecznej przy użyciu Release 6.12 lub późniejszej: Więcej informacji na ten temat można znaleźć w części Operacje transformacji w rozdziale EXPAND w podręczniku użytkownika SASETS. Jeśli nie masz dostępu do SASETS, możesz obliczyć średnią ruchomej w kroku DATA, jak pokazano na tym przykładowym programie. System operacyjny i informacje o wersji Znalazłem zrzut ekranu, aby wyjaśnić mój problem: Próbuję obliczyć jakiś ruch średniej i ruchome odchylenie standardowe. Chodzi o to, aby obliczyć współczynniki wariancji (stdevavg) dla rzeczywistej wartości. Zwykle odbywa się to obliczając stdev i avg przez ostatnie 5 lat. Czasami jednak będą moje obserwacje w mojej bazie danych, dla których nie mam informacji z ostatnich 5 lat (może tylko 3, 2 itd.). To dlatego chcę kodu, który obliczy średnią i stdev, nawet jeśli nie ma informacji przez całe 5 lat. Ponadto, jak widać w obserwacjach, czasami mam informacje od ponad 5 lat, kiedy tak jest, potrzebuję pewnego rodzaju średniej ruchomej, która pozwala mi obliczyć średnią i stdev przez ostatnie 5 lat. Więc jeśli firma ma informacje od 7 lat, potrzebuję trochę kodu, który obliczy średnią i stdev, np. 1997 (1991-1996), 1998 (1992-1997) i 1999 (1993-1998). Jak nie bardzo dobrze zna komendy sas powinno wyglądać (bardzo bardzo szorstko) jak: Lub coś w tym stylu, naprawdę nie mam pojęcia, próbuję spróbować dowiedzieć się, ale warto ją zamieścić, jeśli nie będę go znaleźć myself. moving średniej z zakresem dat średniej ruchomej z zakresem dat średniej ruchomej z zakresem dat Im nowego w SAS i mam problemy z obliczaniem średniej ruchomej na podstawie dat i grup w zbiorze danych. Zasadniczo staram się obliczyć średnią ruchoma dla każdej obserwacji w oparciu o ostatnie 90 dni. Każda obserwacja ma datę. Ja również muszę je zgrupować tak, aby średnia ruchoma była oparta wyłącznie na grupie. Innymi słowy, jeśli zgrupowałem je przez owoce, jabłka miałyby tylko jedyną średnią ruchomą i oraty itd. Wiem, że najpierw muszę posortować zestaw danych, a następnie użyć instrukcji zachowania. Tak naprawdę myślałem, że robię też makra. Zacząłem to, ale cant wydaje się mieć jakąkolwiek część do pracy. Czy ktoś może mi pomóc? Wiem, jak to sortować, ale także wiem, jak uzyskać średnią, ale nie zgrupowanie poprawnie. To tylko daje mi wartość obserwacji. Następnie próbowałem to zrobić z SQL, ale jego nie działa albo. oto właśnie sobie radziłem. proc sql create table data. movingavg jako select a., mean (basis) jako przeniesienie z xx, gdzie grupa datatu według produktu RE: średnia ruchoma z zakresem dat również nie działa. data new set old by id zachowaj bazę, jeśli data90 następnie średnia średnia (podstawa) RE: średnia ruchoma z zakresem dat Poniżej znajduje się przykład mojego zestawu danych. data bazy danych apple may20 4 pomarańczowy march2 3 jabłko kwiecień 3 banana jan31 33 jabłko feb13 88 jabłko dec2 12 Potrzebuję to bieżąca średnia ruchoma z ostatnich 90 dni według produktu w oparciu o kwotę podstawową. przepraszam za wiele postów, ale po ponownym przeczytaniu mojego wcześniejszego postu, wydawało mi się to mylące, co staram się robić. dzięki RE: średnia ruchoma z zakresem dat. klaz2002 (programista) 25 Sep 07 16:00 Muszę zacząć od podziękowania za to pytanie. Ponieważ nie dało mi odpoczynku, dopóki nie zdołam go rozwiązać. Pozwól, że stwierdzi, że uważam, że jest Twoim wymaganiem tak, abyśmy i ja byliśmy na tej samej stronie. Req 1) Chcesz mieć średnią ruchome z ostatnich 90 dni danych według nazwy produktu. Znaczenie, że w przypadku pojedynczego produktu (np. Jabłka) interesujesz się jedynie wartościami bazowymi tego produktu, który ma 90 dni. 2) Zakładam, że masz jeden (1) rekord na produkt dziennie. Oznacza to, że nigdy nie ma więcej niż jednej wartości bazowej na produkt dziennie. (kod nie robi więcej teraz) Aby rozwiązać problem z historią (wartości przechodzące przez 90 dni) użyłem lagx () i ustawiono daty zmiennych na 1-90, a następnie dodałem je do ARRAY. Ponieważ zmienna musi zostać włączona do tablicy, utworzyłem małe makro, które wygenerowało linie kodu, których potrzebowałem. MAKRO, KTÓRZY TWORZYWA 270 WARUNKÓW DLA 90 DNI HISTORII makro SetVars do i1 do 90 prodampi lagampi (product) dateampi lagampi (date) basisampi lagampi (basic) end fix Poprawna data sortowania danych data i daty końcowy zestaw danych datowany na daną datę produktu prod1-prod90 7 date1-date90 basis1-basis90 mysum 8 tablica bieżącego mysia tablica prod prod1-prod90 tablica dt date1-date90 tablica bs basis1-basis90 SetVars Ustaw datę 90 dni na sprawdzenie DataMinus90 data-90 bctr 1 mysum 0 PRZEZ CAŁE MOŻLIWE DZIEJE Zrób i1 do 90 WYPEŁNIENIE WYPEŁNIAJĄCEJ FIRMY W GRUPIE PRODUKTU, JAK ZOSTAŁY NIE ZADZWONCZONYCH, jeśli pierwsza produkcja to ruch ruchomy SPRAWDZIĆ SAMEGO PRODUKTU NAZWISKO I W CIĄGU 90 DNI, jeśli wykończenie (upcase (prod. )) trim (upcase (product)) i dt dateminus90 następnie wykonaj, JEŚLI ZOSTAŁO PODAWANE DO SUM VAR mysum sum (mysum, basis, bs) ZACHOWAJ ILOŚĆ ZNAJOMEGO DATAPOINTS ZAKOŃCZONY BRAK 1 koniec końca, JEŚLI NIE ZNALEŹMY GWIEGŁA PODSTAWOWA NALEŻY UŻYWAĆ jeśli mysum 0 wtedy podstawa myavg else myavg mysumbctr run proc drukuj dataFINAL var data produktu dateminus90 podstawa myavg data date dateminus90 mmddyy10. że mam nadzieję, że to pomoże. Naprawdę powinieneś to sprawdzić, jak to zrobiłem naprawdę bez obszernej kontroli. Może być wiele ograniczeń dla tego kodu, więc uważaj.

No comments:

Post a Comment